Tiada kompromi terhadap rasuah dan salah guna kuasa – JPN

Spread the love

PUTRAJAYA, 4 Julai 2023 – Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) memandang serius terhadap laporan media baru-baru ini mengenai pihaknya sedang disiasat berhubung amalan rasuah dan salah guna kuasa.

Kata JPN dalam satu kenyataan hari ini, adalah menjadi prinsipnya sama sekali tidak akan berkompromi terhadap sebarang amalan rasuah dan salah guna kuasa melibatkan kakitangan Jabatan tersebut.

“JPN kekal komited menangani gejala rasuah di peringkat Jabatan dengan melaksanakan penambahbaikan prosedur pengeluaran dokumen-dokumen pengenalan diri secara berterusan serta mengadakan pelbagai program pengukuhan integriti kakitangan bagi memastikan tiada sebarang ruang penyelewengan dan salah guna kuasa oleh pihak yang tidak
bertanggungjawab.

JPN juga ingin mengingatkan, tiada ejen atau orang tengah yang dilantik bagi sebarang urusan di JPN. Jangan mempercayai sebarang tawaran perkhidmatan dari pihak yang tidak bertanggungjawab dengan mengenakan sebarang bayaran.” katanya.

Tambah JPN, maklumat mengenai prosedur permohonan dan bayaran-bayaran yang dikenakan boleh dirujuk di portal rasmi JPN atau boleh hadir ke mana-mana 212 pejabat JPN untuk mendapatkan khidmat nasihat berkaitan.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation