• arrow_back Home
  • keyboard_arrow_right AM

Permata Pulau Pinang ‘Tan Sri Yussof Latiff’ – Ulang Tahun Ke-94

Spread the love

Oleh : M. Shahrizul Muiz (Zul)

Ramai yang mengenali Tan Sri Yussof Latiff melalui pelbagai jawatan rasmi beliau, tetapi secara peribadi, saya melihat beliau sebagai ‘Ayahanda Anak-Anak Yatim’.

Beliau telah membina sebuah ekosistem yang menyatukan semua rumah anak yatim di Malaysia di bawah satu payung untuk pemantauan yang berkesan, terutamanya dalam hal pendidikan dan kehidupan anak-anak yatim.

Beliau memahami bahawa pertubuhan-pertubuhan anak yatim ini bergantung kepada sumbangan, dan beliau sentiasa memastikan dana yang diterima ini diuruskan dengan baik dan digunakan dengan berhemat, tanpa perbelanjaan yang tidak perlu atau pembangunan berlebihan. Penggunaan sumber yang berkesan ini adalah salah satu ciri utama beliau.

Usaha Tan Sri Yussof Latiff sangat penting dalam memastikan rumah anak yatim di seluruh Malaysia beroperasi dengan lancar. Kepimpinan beliau dalam pelbagai projek kebajikan telah membawa impak positif yang besar kepada komuniti – sehingga hari ini pasti akan ada insan yang berterima kasih atas jasa beliau, menjadikan beliau figura yang sangat berpengaruh.

Tan Sri Yussof tahu dengan tepat di mana untuk meminta bantuan dan siapa yang perlu dilibatkan dalam menyelesaikan isu, menunjukkan pemahaman mendalam tentang pelbagai masalah dan orang yang tepat untuk dilibatkan dalam mencari penyelesaian.

Sudah tentu, tiada kepimpinan yang tanpa cabaran, dan Tan Sri Yussof Latiff telah menghadapi banyak cabaran. Namun, pengalaman luas beliau membolehkannya mengharungi cabaran-cabaran ini dengan jayanya.

Sebagai seorang usahawan yang berjaya, beliau juga berkhidmat sebagai Setiausaha Politik pertama kepada Ketua Menteri Pertama Pulau Pinang dan mempunyai pengalaman peribadi dengan pemimpin-pemimpin terkenal seperti Tunku Abdul Rahman, Tun Hussein Onn, Tun Razak, dan ramai lagi.

Sebagai seorang ahli politik veteran dan perintis banyak projek kebajikan, Tan Sri Yussof Latiff adalah individu yang penuh dengan pengalaman berharga. Beliau adalah permata negeri Pulau Pinang dan Malaysia.

Semoga Allah memberkati beliau dan panjangkan umur beliau untuk terus melakukan kerja-kerja kebajikan.

Selamat Hari Lahir, Tan Sri !

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation