Minetech Umum Pelantikan Abang Abdillah Izzarim Sebagai Pengerusi Eksekutif Baharu

Spread the love

KUALA LUMPUR, 3 JANUARI 2024 – Minetech Resources Berhad (“Minetech” atau “Syarikat”), pakar kejuruteraan awam, pengeluar produk bitumen serta pemain baru dalam ruang tenaga suria, dengan sukacitanya mengumumkan pelantikan Abang Abdillah Izzarim Bin Abang Abdul Rahman Zohari sebagai Pengerusi Eksekutif baharu Syarikat.

Encik Abang Abdillah membawa banyak pengalaman dan gaya kepimpinan praktikal kepada Minetech. Terkenal dengan penglibatan aktifnya dalam operasi harian, beliau mempunyai rekod prestasi yang terbukti dalam menyelaraskan pasukan dengan jangkaan pelanggan dan memupuk perkongsian perniagaan yang berjaya.

Perjalanan keusahawanan beliau bermula dengan Aerotrain Charter, yang mengkhusus dalam operasi kargo penerbangan. Selain itu, peranannya sebagai ahli lembaga pengarah di Berjaya Land Berhad dan Sarawak Consolidated Industries Berhad telah melengkapkannya dengan pandangan yang mendalam tentang tadbir urus korporat dan perancangan strategik. Memulakan kerjayanya sebagai juruterbang komersial, Abang Abdillah telah menunjukkan serba boleh yang luar biasa dan minat yang mendalam untuk pembangunan perniagaan.

Sebelum pelantikannya, Abang Abdillah telah memperoleh 15.58% daripada Minetech, berjumlah 240 juta saham, menjadikannya pemegang saham utama Syarikat. Pelaburan ini adalah bukti komitmen dan kepercayaan beliau terhadap potensi Syarikat.

Pengarah Eksekutif Minetech, Matt Chin mengulas, “Kami berbesar hati mengalu-alukan Abang Abdillah Izzarim sebagai Pengerusi Eksekutif baharu kami. Pengalamannya yang pelbagai, ditambah dengan semangat keusahawanannya, membawa perspektif yang unik kepada kepimpinan kami. Kami percaya pelantikan beliau dan pelaburan besar dalam Minetech menunjukkan masa depan yang cerah bagi Syarikat, terutamanya dengan potensi untuk meluaskan jangkauan kami di rantau Sarawak, memandangkan pendedahan kuat Abang Abdillah di rantau ini.”

Pengerusi Eksekutif Minetech, Encik Abang Abdillah Izzarim menyatakan semangatnya, “Saya sangat teruja untuk menyertai Minetech Resources Berhad. Terdapat potensi pertumbuhan yang ketara bukan sahaja untuk Malaysia, khususnya di negeri Sarawak, tetapi juga di rantau Asia yang lebih luas. Saya berharap dapat memanfaatkan pengalaman dan pandangan saya untuk meneroka peluang ini serta menyumbang kepada kejayaan Syarikat.”

Pelantikan Encik Abang Abdillah dan pegangan sahamnya yang penting dijangka membawa momentum baharu kepada Minetech, terutamanya dalam menerokai laluan baharu untuk pertumbuhan dan mengukuhkan kedudukan Syarikat dalam industri.

Pada 3 Januari 2024, 5:30 P.M., harga saham Minetech ditutup pada RM0.175, menandakan permodalan pasaran sebanyak RM269.9 juta.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation