• arrow_back Home
  • keyboard_arrow_right AM

TAINAN MASKOT “HĀNG-Á NIAU” DEBUT DALAM SHINJUKU, TOKYO

Spread the love
Bermula dari 21 September, “Hāng-á Niau” boleh dilihat di YUNIKA VISION di hadapan Stesen Seibu-Shinjuku di Tokyo sebagai akhir kempen promo Tainan 400. (Foto: Business Wire)

TAINAN,Taiwan, 26 Sept (Bernama) — Dengan kempen promosi Tainan 400 yang akan berakhir, iklan yang menampilkan maskot comel Tainan “Hāng-á Niau” (Taiwan untuk “Kucing Lorong”) dimainkan di jalan-jalan yang meriah di Shinjuku di Tokyo, Jepun. Dari 21 September (Sab.) hingga 27 (Jumaat), maskot comel itu boleh dilihat dalam video promosi “Hāng-á Niau Menjemput Anda ke Tainan” di YUNIKA VISION di hadapan Stesen Seibu-Shinjuku di Tokyo, salah satu stesen tersibuk di Jepun dengan trafik harian sebanyak 770,000 penumpang secara purata.

Maskot “Hāng-á Niau” mengambil qilin makhluk legenda, dengan corak berkilat pada ekornya yang melambangkan nasib baik. Reka bentuk ini diilhamkan oleh kucing penangkap tikus yang disimpan di kapal perdagangan semasa Zaman Penemuan. Asal usulnya bukan sahaja memaparkan kepentingan sejarah Tainan 400, tetapi juga menyerlahkan keterangkuman budaya pada masa itu. Selain itu, corak pada “Hāng-á Niau” juga menggabungkan ciri-ciri seni bina Tainan yang unik dan konteks sejarah.

Terdahulu dari 13 hingga 18 Ogos, Biro Hal Ehwal Kebudayaan Kerajaan Bandaraya Tainan telah menyiarkan video promosi “Tainan 400” di pusat Paris (Perancis), Times Square di New York City (AS) dan New Balance Gangnam di Seoul ( Korea Selatan). Kali ini, maskot “Hāng-á Niau” menjadi tumpuan utama di Jepun dan pastinya akan menarik lebih ramai pelancong antarabangsa ke Tainan dan mengalami budaya yang mendalam.

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation