Kejohanan Bola Sepak Anak-anak Merdeka 2024 Berlangsung dengan Penuh Semangat dan Perpaduan

Spread the love

Kira-kira 24 pasukan bola sepak telah berentap dalam Kejohanan Bola Sepak Anak anak Merdeka 2024, mempamerkan semangat dan tenaga anak-anak muda kita pada hari yang bersejarah, Hari Kemerdekaan ke-67 Malaysia. Kejohanan ini bertujuan memupuk bakat sukan serta menyemarakkan semangat perpaduan dan patriotisme dalam kalangan generasi muda.

Program yang dianjurkan oleh Kelab Sukan Rekreasi Padang Polo (PPSRC) ini melibatkan penyertaan kira-kira 288 peserta terdiri daripada golongan muda yang bersemangat untuk mempamerkan kemahiran mereka di atas padang. Matlamat utama program ini adalah untuk menyemai nilai-nilai kerjasama, semangat kesukanan, dan menghormati kepelbagaian dalam kalangan peserta, selaras dengan semangat
Merdeka. Bola sepak menjadi simbol penyatuan yang menghubungkan kita tanpa mengira kaum, agama, atau budaya.

Di samping bersukan, kejohanan ini juga bertujuan menyemai semangat patriotisme dalam kalangan generasi muda. Melalui penyertaan dalam aktiviti seperti ini, mereka belajar bahawa kerjasama, toleransi, dan kefahaman bersama adalah kunci kepada pembentukan negara yang harmoni dan makmur.

Sebanyak dua kategori dipertandingkan iaitu Bawah 12 (U12) dan Bawah 10 tahun (U10).

Ahli Parlimen Bukit Bendera, Syerleena Abdul Rashid bergambar bersama para peserta

Ahli Parlimen Bukit Bendera, YB Syerleena Abdul Rashid, ketika merasmikan kejohanan ini telah menyatakan rasa bangganya terhadap komitmen dan semangat yang ditunjukkan oleh semua peserta. “Sukan adalah kekuatan penyatuan yang membawa kebaikan dalam kalangan belia kita. Saya amat gembira melihat semangat dan bakat yang dipamerkan. Marilah kita terus memupuk nilai-nilai ini dan memastikan semangat Merdeka sentiasa subur dalam diri kita,” katanya.

Kejohanan ini turut menyaksikan penyertaan pemain bola sepak perempuan, menandakan penglibatan aktif golongan wanita dalam sukan ini.

Hadiah bagi Kategori U12 adalah wang tunai RM2,000, piala dan pingat bagi Johan; RM1,000, piala dan pingat untuk Naib Johan, Tempat Ketiga membawa pulang RM500, piala dan pingat manakala Tempat Keempat meraih pingat. Turut dinobatkan adalah Pemain Terbaik Perlawanan Akhir serta Penjaga Gol Terbaik Perlawanan Akhir.

Hadiah bagi Kategori U10 pula adalah wang tunai RM1,200, piala dan pingat bagi Johan; RM600, piala dan pingat untuk Naib Johan, Tempat Ketiga membawa pulang RM300, piala dan pingat manakala Tempat Keempat meraih pingat. Turut dinobatkan adalah Pemain Terbaik Perlawanan Akhir serta Penjaga Gol Terbaik Perlawanan Akhir.

Semua pemain diberikan e-sijil atas penyertaan mereka.

Hadiah ini bukan sahaja untuk mengiktiraf bakat tetapi juga untuk menggalakkan penglibatan berterusan dalam sukan dan aktiviti kemasyarakatan.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation