Sembilan Pasukan Masuk Gelanggang, Rebut Piala YB Helmy

Spread the love
MOHD Noor Helmy (tengah) bergambar bersama pasukan pertama yang menyertai perlawanan itu selepas dilancarkan di Padang Bola Taman Seri Duyong 2.

DUYONG 3 September – Sembilan pasukan diwakili anak muda sekitar Dewan Undangan Negeri (DUN) Duyong akan beraksi pada Liga Bola Sepak #Duyongkita Piala YB Helmy.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Duyong, Datuk Mohd Noor Helmy Abdul Halem berkata, sepak mula Liga Bola Sepak #Duyongkita Piala YB Helmy berlangsung 1 September lalu membabitkan enam pasukan di Padang Bola Sepak Taman Seri Duyong 2.

Mohd Noor Helmy yang juga Timbalan Exco Sains, Teknologi, Inovasi dan Komunikasi Digital negeri berkata, pelawanan dijadualkan setiap Ahad sepanjang bulan ini dengan aksi final dijangka pada awal Oktober nanti.

“Perlawanan dibahagikan kepada dua sesi iaitu jam 8 pagi dan 4 petang dengan penyertaaan 135 anak muda sekitar DUN Duyong yang mewakili sembilan pasukan.

“Sebagai Adun kawasan, menjadi harapan saya agar penganjuran liga ini menjadi medan penyatuan dalam kalangan belia, kepada penduduk sekitar DUN Duyong, jom beramai-ramai hadir bagi menyaksikan perlawanan,” katanya kepada Melaka Hari Ini.

Katanya, liga dianjurkan juga mampu menarik minat dalam kalangan warga Duyong untuk mengamalkan gaya hidup sihat selain mencari bakat baharu dalam sukan bola sepak.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation