KJTS Peroleh Projek Jangka Panjang 20 Tahun Dari Central Group

Spread the love

Perjanjian Baru Mengukuhkan Hubungan KJTS dengan Centel dan Memperkukuhkan Kehadirannya di Thailand

KUALA LUMPUR, 25 SEPTEMBER 2024KJTS Group Berhad (“KJTS” atau “Syarikat”), penyedia perkhidmatan sokongan bangunan di Malaysia, Thailand dan Singapura, dengan sukacitanya mengumumkan bahawa anak syarikat KJTS, KJTN Engineering Co., Ltd. ( “KJTN Engineering”) telah menandatangani perjanjian dengan Central Plaza Hotel Public Company Limited (“Centel”) untuk kerja-kerja pengubahsuaian, penyediaan perkhidmatan operasi dan penyelenggaraan untuk loji penyejuk, dan bekalan air sejuk di Centara Grand Mirage Beach Resort Pattaya untuk tempoh 20 tahun (“Perjanjian”).

Centel, entiti perniagaan hospitaliti Thailand dan telah beroperasi selama lebih 31 tahun, merupakan sebahagian daripada Central Group yang dihormati, salah satu konglomerat komersial swasta terbesar di Thailand dengan lebih daripada 50 anak syarikat dengan pelaburan yang pelbagai dalam pelbagai syarikat di dalam dan di luar negara. Sektor perniagaan Central Group termasuk runcit, pembangunan hartanah, pengurusan jenama, hospitaliti, sektor makanan dan minuman serta gaya hidup digital. Perkongsian ini menekankan kepakaran dan komitmen KJTN Engineering untuk menyampaikan penyelesaian yang inovatif dan mesra alam dalam industri perkhidmatan sokongan bangunan.

Projek ini mengikuti kontrak pertama KJTN Engineering dengan Central Group di Centara Grand Hotel di Central World di Bangkok, Thailand, perjanjian 15 tahun untuk kerja-kerja pengubahsuaian, penyediaan perkhidmatan operasi dan penyelenggaraan untuk loji penyejuk, dan bekalan air sejuk yang ditandatangani pada 31 Januari 2024.

Di bawah terma Perjanjian, KJTN Engineering akan membiayai kerja-kerja pengubahsuaian berjumlah THB 38.98 juta yang bersamaan dengan kira-kira RM 4.92 juta. Dalam tempoh perkhidmatan operasi dan penyelenggaraan, KJTN Engineering akan mengenakan bayaran bulanan tetap sebanyak THB 620,072 yang bersamaan dengan lebih kurang RM 78,230. Di samping itu, bayaran bulanan berubah-ubah akan dikenakan berdasarkan kuantiti air sejuk yang dibekalkan. Jumlah yuran tetap selama 20 tahun ialah THB 148.82 juta yang bersamaan dengan lebih kurang RM 18.78 juta.

Kerja-kerja pengubahsuaian bermula pada 1 Oktober 2024 dan dijangka siap pada 31 Mei 2025. Perkhidmatan O&M dan bekalan air sejuk akan bermula pada 1 Jun 2025 dan dijangka siap pada 31 Mei 2045, pada masa itu pemilikan loji penyejuk akan dipindahkan ke Centel.

 Mr. Kitti Chungsawanant,
Pengarah Kejuruteraan KJTN (Pautan)

Pengarah KJTN Engineering Co., Ltd., Kitti Chungsawanant berkata, “Kami amat bersyukur kerana Central Group telah mempercayakan satu lagi hotel mereka yang dihormati. Ini mencerminkan kepercayaan yang mereka miliki terhadap kepakaran kami dan kualiti perkhidmatan pengurusan tenaga penyejuk kami. Kami berharap dapat meneruskan hubungan kukuh kami dengan Central Group dan berharap dapat mengembangkan kerja kami merentasi lebih banyak aset berprestij mereka.”

Usahasama ini bersedia untuk mengukuhkan kedudukan KJTS dalam pasaran, mencerminkan tumpuan strategik untuk mengembangkan perkhidmatan dan pengaruh Kumpulan di seluruh Malaysia, Thailand dan Singapura.

Pada masa ini, KJTS mengumumkan keuntungan selepas cukai sebanyak RM3.5 juta untuk suku kedua berakhir 30 Jun 2024, dengan sumbangan besar daripada segmen tenaga penyejuk, menjana pendapatan RM11.95 juta, dan perkhidmatan pembersihan, membawa hasil sebanyak RM14.23 juta. Keputusan kukuh ini menyerlahkan pertumbuhan berterusan dan komitmen Kumpulan untuk menyampaikan perkhidmatan berkualiti tinggi di seluruh Malaysia, Singapura dan Thailand.

Sehingga pukul 5 petang 24 September 2024, harga saham KJTS ditutup pada RM0.66, mewakili modal pasaran RM454.1 juta.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation