Propel Global Umum Kerjasama Dengan CSCEC

Spread the love

Propel Global mengukuhkan pertumbuhan di dalam sektor infrastruktur utama

KUALA LUMPUR, 26 SEPTEMBER 2024 PROPEL GLOBAL BERHAD (“Propel Global” atau “Kumpulan”), penyedia perkhidmatan minyak dan gas (“O&G”), memeterai Memorandum Persefahaman (“MOU”) dengan CSCEC The Third Construction Engineering Company Ltd. of China Construction Second Engineering Bureau (“CSCEC”).

MOU dengan CSCEC menandakan satu langkah penting dalam inisiatif strategik Propel Global untuk mengembangkan jejaknya ke dalam projek infrastruktur berskala besar di Malaysia. Di dalam MOU itu, Propel Global dan CSCEC akan meneroka potensi kerjasama dalam pembinaan infrastruktur kritikal, termasuk pusat data, menara telekomunikasi, hospital, loji rawatan air, dan pelbagai projek komersial, kediaman, perindustrian dan infrastruktur lain. CSCEC, sebagai peneraju global dalam pembinaan dan pembangunan dengan operasi di lebih 100 negara, membawa banyak pengalaman dalam projek pembinaan berskala besar.

Tujuan kerjasama itu untuk berkongsi kepakaran bersama dalam kejuruteraan, teknologi pembinaan dan pelaksanaan projek berkaitan. Bersama-sama, kedua-dua syarikat akan menggabungkan kemahiran, sumber dan harta inteleknya untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat untuk pembangunan infrastruktur di Malaysia, meletakkan Kumpulan sebagai pemain utama dalam pasaran yang semakin berkembang ini.

Angeline Lee
Pengarah Eksekutif Kumpulan/ Ketua Pegawai Eksekutif

Angeline Lee, Pengarah Eksekutif / Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Propel Global berkata, “MOU ini menggariskan komitmen untuk mengembangkan langkah di dalam sektor infrastruktur. Kerjasama dengan CSCEC membuka peluang menarik untuk Propel Global untuk mengambil bahagian dalam projek infrastruktur yang penting. Propel Global berada pada kedudukan yang baik untuk terus memacu pertumbuhan yang mampan dan meningkatkan nilai untuk pemegang kepentingan kami.”

Tumpuan Propel Global untuk mengembangkan keupayaannya dan kedudukan kewangan yang kukuh menetapkan Kumpulan untuk pertumbuhan jangka panjang.  Memandang ke hadapan, Kumpulan berada pada kedudukan yang baik untuk memanfaatkan peluang dalam sektor minyak dan gas Malaysia, terutamanya melalui peningkatan aktiviti huluan dan potensi kesan limpahan daripada projek kejuruteraan, perolehan, pembinaan dan pentauliahan (“EPCC”), serta  sektor pembinaan sambil terus memberikan nilai kepada pemegang saham.

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation