• arrow_back Home
  • keyboard_arrow_right AM

PUC lantik Wayne Lim sebagai Ketua Pegawai Komersial Kumpulan

Spread the love

Pelantikan Memperkukuh Kepimpinan Komersial untuk Meningkatkan Pertumbuhan dan Inovasi untuk Kumpulan

Mr. Wayne Lim Beng Chai, Group Chief Commercial Officer of PUC
Mr. Cheong Chia Chou, Group Managing Director, and Chief Executive Officer of PUC

KUALA LUMPUR, 17 SEPTEMBER 2024PUC Berhad (“PUC” atau “Kumpulan”), sebuah kesetiaan inovatif kepada penebusan, e-dagang, pemasaran digital dan penyedia penyelesaian pembayaran digital, mengumumkan pelantikan En. Wayne Lim Beng Chai sebagai Ketua Pegawai Komersial Kumpulan (“GCCO”), berkuat kuasa serta-merta. En. Wayne Lim membawa pengalaman luas hampir 30 tahun ke PUC dalam sektor perusahaan mikro, kecil dan sederhana (“MSME”), bersama-sama dengan rekod prestasi yang terbukti memacu pertumbuhan dan inovasi dalam peranan komersial.

Sebagai pengasas dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Kumpulan Media SME Malaysia, En.Wayne Lim telah menjadi peguam bela yang berdedikasi untukMSME, berusaha untuk memastikan pengiktirafan mereka dan peluang yang sama dalam landskap perniagaan yang lebih luas. Pemahamannya yang mendalam tentang trend perniagaan dan cabaran dalam komuniti MSME, ditambah dengan semangat keusahawanannya, meletakkan beliau sebagai pemimpin yang ideal untuk memacu strategi komersial PUC ke hadapan.

Portfolio pelbagai beliau termasuk pelancaran Kongsi pada 2017, platform fintech yang direka untuk meningkatkan aliran tunai untuk perniagaan mikro, dan MySubsidi, sistem e-dompet kerajaan yang diwujudkan untuk mengagihkan subsidi yang disasarkan. Sumbangan inovatif beliau kepada landskap fintech sejajar dengan komitmen PUC untuk menyediakan penyelesaian termaju yang memenuhi keperluan asas pelanggan yang pelbagai. Dengan kepakaran dalam perhubungan awam, pengiklanan dan pengurusan krisis, En.Wayne Lim akan memainkan peranan penting dalam mempercepatkan pertumbuhan PUC dan mengembangkan kehadiran pasarannya.

Mengulas mengenai pelantikannya, En. Wayne Lim Beng Chai, Ketua Pegawai Komersial Kumpulan PUC berkata, “Saya berbesar hati untuk menyertai PUC pada masa yang menarik dan penting ini. Saya berharap dapat menggunakan kepakaran dan pengetahuan saya dalam industri fintech dan media untuk membantu memacu pertumbuhan komersial PUC dan terus menyampaikan penyelesaian yang inovatif dan bersepadu kepada pelanggan kami. Satu lagi bidang yang saya teruja ialah membantu mengubah anak syarikat media PUC, Redhot Media Sdn Bhd (“RHM”) menjadi pusat kuasa media terkemuka perkhidmatan untuk memenuhi keperluan khusus MSME, menyediakan mereka penyelesaian media yang komprehensif untuk meningkatkan usaha penjenamaan dan pemasaran mereka Bersama-sama dengan pasukan berbakat di PUC, kami berhasrat untuk mengukuhkan kepimpinan kami dalam penyelesaian digital dan membuka peluang baharu untuk pertumbuhan.

En. Cheong Chia Chou, Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif PUC menambah, “Kami berbesar hati untuk mengalu-alukan En. Wayne Lim Beng Chai ke dalam pasukan kepimpinan. Pengalaman beliau yang luas dalam sektor MSME dan semangatnya untuk inovasi akan memainkan peranan penting dalam melaksanakan strategi pertumbuhan kami. Kami yakin kepimpinannya akan meningkatkan lagi keupayaan komersial PUC, terutamanya melalui pengembangan RHM, dan membantu kami mencapai matlamat kami yang bercita-cita tinggi. Pelantikan En. Wayne Lim dijangka meningkatkan lagi kedudukan PUC sebagai penyedia penyelesaian teknologi terkemuka, dengan tumpuan untuk memacu pertumbuhan dalam operasi komersial syarikat dan meneruskan misinya untuk menyampaikan perkhidmatan inovatif kepada pelanggan merentasi pelbagai sektor

Login to enjoy full advantages

Please login or subscribe to continue.

Go Premium!

Enjoy the full advantage of the premium access.

Stop following

Unfollow Cancel

Cancel subscription

Are you sure you want to cancel your subscription? You will lose your Premium access and stored playlists.

Go back Confirm cancellation